Reklama, jest to informacja mająca na celu zachęcenie potencjalnych klientów do zakupu konkretnego produktu/usługi.
Reklama opiera się na perswazji, czyli na przekonywaniu. Celem reklamy jest zachęcenie jak najszerszego grona osób do zakupu danego produktu/usługi. Prezentowany produkt jest zazwyczaj bardzo atrakcyjny zarówno wizualnie jak i cenowo, a to zachęca do zakupu.
Reklama jest niewątpliwie najskuteczniejszym sposobem na sprzedaż danego produktu, czy też usługi. Innym zadaniem reklamy jest przedstawianie nowych produktów, które dopiero weszły na rynek.
Reklama, to także pewne zagrożenia. Jednym z zagrożeń wynikających z reklamy może być nadmierna konsumpcja. Najczęściej dotyczy to osób bardzo uległych i podatnych na działanie reklamy.
Reklama kieruje zachowaniami całych społeczeństw. Każdy w pewnym stopniu jest manipulowany przez reklamę (najczęściej jednak nie zdajemy sobie z tego sprawy).
Reklama kusi cenami, a te mają ogromny wpływ na decyzje, które podejmujemy w codziennym życiu.