W urzędach i instytucjach publicznych można spotkać problem zwany kolejkami oraz sytuacjami, które im towarzyszą. Jeszcze w czasie PRL kolejka była czymś normalny i nikt raczej się nie denerwował. Obecnie sytuacja wygląda inaczej, wystarczy kilka osób stojących do okienka w banku i już może powstać nieprzyjemna kłótnia. Taka sytuacja jest nie tylko nieprzyjemna dla klienta, ale przede wszystkim dla osób pracujących.

System kolejkowy to innowacyjny projekt informatyczny, oparty na zarządzaniu oraz bazach danych. Jego celem jest przyspieszenie pracy w punktach obsługi klienta i redukowanie niepotrzebnych, często negatywnych sytuacji w kolejkach. Taki system usprawnia pracę oraz robi porządek przy załatwianiu spraw.

Systemy kolejkowe bardzo popularne są w instytucjach finansowych jak banki, parabanki czy domy giełdowe są stosowane na co dzień od kilku lat. W PKO BP można zauważyć, że systemy kolejkowe mają kilka opcji do wyboru. Jeżeli chcemy załatwić sprawę w kasie, warto wybrać transakcje z doradcą indywidualnym. Jeśli jesteśmy przedsiębiorcami, możemy ominąć duże kolejki do kasy i skorzystać z opcji Autum lub Platinum.

Systemy kolejkowe to usprawnianie pracy, przy czym klient nie denerwuje się i wie kiedy zostanie przyjęty. Na paragonach z numerkiem często istnieje godzina przyjęcia klienta, co daje nam możliwość lepszym zarządzaniem czasem.