Jak od dawna już wiadomo, reklama jest dźwignią handlu, bez niej bowiem klienci nie dowiedzą się o nowych produktach czy nowych firmach na rynku. Jednak samo zrobienie reklamy nie daje jeszcze gwarancji, że produkt, który będzie reklamowany będzie się dobrze sprzedawał, bo na to ma wpływ wiele innych jeszcze czynników, jak na przykład popyt. Reklama musi trafić do jak najszerszego grona odbiorców, czyli tak naprawdę potencjalnych klientów, a tych najwięcej znajdziemy dzisiaj w Internecie. Ale żeby klienta przyciągnąć do reklamowanego produktu to reklama musi do niego trafić, czyli musi być odpowiednio ukierunkowana i przyciągać swoją treścią. Internet wychodzi naprzeciw tym wymaganiom stawianym przez rynek usług reklamowych, ponieważ w sieci możemy skierować swoją reklamę na odpowiednie tory pod wybranego potencjalnego klienta, na przykład poprzez umieszczenie naszej reklamy na stronie bądź portalu o tematyce, która powiązana jest z reklamowaną usługą lub produktem. Ponadto Internet daje możliwość umieszczania reklam w różnorodnej formie, może to być film, tekst czy też reklama łącząca w sobie te cechy.