Chcąc przeprowadzić kampanię reklamową zrealizowaną dla swojej firmy, warto pamiętać o tym, że najczęściej trwa ona co najmniej kilka miesięcy. Tak długi czas jest zrozumiały, jeśli pragnie się osiągnąć jakieś wymierne rezultaty. W przeciwnym razie, czyli gdyby kampania trwała tylko miesiąc, mogłoby się okazać, że wprowadziłaby tylko chaos, zarówno wśród samych odbiorców, jak i wśród pracowników danej firmy. Trzeba bowiem pamiętać o tym, że każda akcja rodzi reakcję, więc trzeba poczekać na to, jak potencjalni klienci zaczną reagować. Wtedy też natomiast musi funkcjonować kampania reklamowa, która jednak będzie skierowana głównie na działania w obrębie prowadzonej firmy. Jak wiadomo, odbiorcy mogą się wypowiedzieć na temat firmy tylko wtedy, gdy mają z nią bezpośredni kontakt, a zatem kiedy mogą korzystać z pomocy biura obsługi klienta. Z takich przyczyn należy bardzo dokładnie zastanowić się nad tym, jak długo powinna trwać kampania, gdyż nie może być ona za krótka, ale za długo też nie może trwać, gdyż wtedy klienci po prostu się zniechęcą.