Jeszcze do niedawna istniało takie przeświadczenie wśród przedsiębiorców, że kampanię reklamową, bądź marketingową prowadzą odpowiednie agencje. Że wystarczy się zwrócić do jednej z nich, przedstawić swój pomysł, bądź też zarys budżetu na taką inwestycję i wrócić do wykonywania swoich spraw związanych z prowadzeniem firmy. Jednak teraz taka współpraca między firmą a agencją marketingową jest niezwykle zacieśniona, gdyż tylko w ten sposób można stworzyć spójny projekt całej kampanii. Nic więc dziwnego, że coraz więcej dużych przedsiębiorstw woli postawić na pełen profesjonalizm w tym zakresie i po prostu stworzyć swój własny dział marketingu. Przeciętnego Kowalskiego może zadziwić to, że w takim zespole pracuje dzień w dzień nawet po kilkadziesiąt osób. Jednak w świecie biznesu nie ma w tym nic nadzwyczajnego i jest to po prostu zwykła troska o rozwój firmy i o to, by jej marka zawsze była kojarzona z pozytywnymi cechami. Nad tym jednak trzeba popracować, dlatego też taki sztab ekspertów będzie potrafił dostosować kampanię zarówno do potrzeb firmy, jak i do wymagań rynku.