Jak zwiększyć efektywność sprzedaży e-sklepu?
0 votes, 0.00 avg. rating (0% score)

Zgodnie z raportem Ecommerce Standard 2010, coraz więcej polskich sklepów internetowych prowadzi sprzedaż zagraniczną. Już ponad 60 proc. firm z branży e-commerce obsługuje transakcje zagraniczne. Również cudzoziemcy coraz chętniej korzystają z polskich sklepów, implementujących kilka wersji językowych obsługi.

Idąc za tym trendem, firma Mobile-Tech, producent autorskiego oprogramowania sklepowego mtShop, zakończyła prace nad nową wersją systemu. Teraz wraz zakupem licencji na oprogramowanie, przedsiębiorca decydujący się na system mtShop dostaje do użytku szereg nowych funkcji, znacznie ułatwiających zarządzanie sklepem oraz objęcie sprzedażą nowych, zagranicznych rynków.

Wielojęzyczność i wielowalutowość

Wszystko za sprawą wprowadzenia wielojęzyczności oraz możliwości sprzedaży w obcych walutach. „Dostęp do serwisu w kilku językach, znacznie poszerza grono potencjalnych klientów. Dodatkowo, zagraniczni użytkownicy mogą dokonywać zakupów w wybranej przez siebie walucie co ułatwia sam proces sprzedaży. Możliwe jest też przetłumaczenie panelu administracyjnego na dowolny język, dzięki czemu osoba korzystająca z oprogramowania nie musi być Polakiem.”- mówi Piotr Małecki, kierownik sprzedaży grupy Mobile-Tech. Ceny w obcych walutach obliczane są poprzez konfigurowany przez administratora sklepu automatyczny przelicznik kursów walut. Podaje on wartości zarówno w formie netto jak i brutto. System został również przystosowany do zmiennych obecnie stawek VAT. Dla każdego typu produktów można ustawić inną stawkę, z możliwością późniejszej edycji tej wartości.

Integracje zewnętrzne

Kolejnym krokiem do efektywnej sprzedaży jest wsparcie ze strony zewnętrznych aplikacji i serwisów internetowych. Według raportu E-commerce w Polsce zrealizowanego przez portal Praktycy.com, obecność w porównywarkach cen jest najczęściej wykorzystywaną przez sprzedawców formą reklamy (80%). Dzieje się tak dlatego iż porównywarki zajmują wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania i jest to bezpłatna forma promocji. Dlatego też w nowej wersji mtShop rozszerzono liczbę integracji o 10 nowych porównywarek cenowych. Poza najpopularniejszym obecnie Ceneo, oprogramowanie współpracuje również z porównywarką Nokaut, Skąpiec, Tanio, Radar, Sklepy24, Okazje, Torturacen, Kupujemy, Alejka, Zakupomat oraz popularny system aukcyjny Allegro. Transakcje ułatwia system Płatności.pl.

System promocji

Zarządzając sprzedażą warto sięgnąć po powszechne narzędzia budowania lojalności klientów jak systemy promocji, wyprzedaże oraz rabaty dla stałych klientów. W oprogramowaniu mtShop istotnie wzbogacony został panel administracyjny sklepu. Umożliwia on masową edycję produktów, funkcje przypisywania promocji w dowolnych konfiguracjach oraz rekomendację produktów w oparciu o listy produktów powiązanych. „System nawigacji panelu administracyjnego jest na tyle intuicyjny by poradził sobie z nim również przedsiębiorca dopiero rozpoczynający przygodę z ecommerce. Aby jednak uniknąć pomyłek wprowadziliśmy dymki z podpowiedziami dla użytkowników na bieżąco informujące o błędach lub możliwościach systemu”- dodaje Marcin Marchwiany, jeden z programistów systemu.

Ze względu na dzisiejszy, bardzo szybki rozwój technologii internetowych ułatwiający prowadzenie biznesu online, rynek e-sprzedaży coraz bardziej się nasyca. Powinno to zachęcić przedsiębiorców do zastanowienia się nad reorganizacją strategii promocji oraz poszerzeniem rynku zbytu poprzez ekspansję zagraniczną. Jak wskazują analizy, wzrost sprzedaży w sektorze e-commerce w nadchodzącym roku ma wynieść ok 20 proc. Rośnie również liczba osób kupujących w sieci a prognozowany przychód na rok 2011 to 681 mld dolarów. Może warto mieć swój udział w tym spektakularnym wyniku?