W chwili obecnej w Internecie możemy znaleźć bardzo dużo serwisów umożliwiających zamieszczenie artykułów z linkami do naszych stron. Przykładowo takim serwisem polskojęzycznym, w którym można wypromować swoją stronę www jest nasz serwis Wieszak.Net.

Jak napisać artykuł promujący nasze strony www, aby został zaakceptowany przez moderatora oraz znalazł się w Top 10 wyników wyszukiwań (tzw. SERPs) i jak najlepiej promował stronę? Poniżej znajdziesz kluczowe wskazówki.

Promocja stron internetowych – 12 wskazówek jak napisać ciekawy artykuł

1) Czytelnicy najchętniej czytają różnego typu poradniki, zestawienia, opracowania „how to” (jak to zrobić), listy. Dlatego też postarajmy się, aby nasz artykuł odpowiadał na jakieś pytanie bądź rozwiązywał jakiś problem oraz by był tematycznie związany z promowanym serwisem

2) Nie duplikuj treści, nie umieszczaj tego samego artykułu w kilku serwisach. Z punktu widzenia wyszukiwarki Google, takie artykuły nie przyniosą Ci żadnych korzyści. Algorytmy tej wyszukiwarki w ostatnim czasie bardzo dużą wagę przykładają do jakości oraz unikalności artykułów. Dlatego też Wiele serwisów (w tym Wieszak.net) nie zamieszcza artykułów już wcześniej gdzieś opublikowanych.

3) Treść artykułu powinna być o wysokiej jakości merytorycznej, zazwyczaj im dłuższa tym lepiej. Optymalną długością może być równie dobrze 250 słów, jak i 1000 słów (powyżej tej liczby lepiej rozdzielić artykuł na kilka części)

4) Ciekawy, intrygujący tytuł zachęcający do czytania. Dodatkowo powinien być konkurencyjny pod względem SEO (można to sprawdzić używając narzędzi typu Market Samurai, Google Keyword Tool)

5) Poprawność pod względem SEO ( odpowiedni znacznik Title, znaczniki H1, H2, H3, pogrubienia, podkreślenia, zawarcie słów kluczowych w tekście (tu trzeba uważać, aby nie przesadzić ze słowami kluczowymi, gdyż nasz artykuł może zostać potraktowany przez wyszukiwarki jako spam)

6) Odpowiednie formatowanie artykułu umożliwiające szybkie znalezienie najważniejszych informacji – stosowanie akapitów, wypunktowań, podkreśleń i pogrubień znacząco ułatwi nie tylko czytanie artykułu, ale również poprawi jego estetykę.

7) Dodanie do artykułu grafiki, wykresu lub video ożywia go i uatrakcyjnia

8) Poprawne linkowanie do stron www. Linkując z artykułu do jakiejś strony, pamiętajmy o trzech ważnych rzeczach

a. Po pierwsze, anchor linku (czyli tekst, który linkujemy) powinien brzmieć naturalnie i być spójny ze zdaniem, w którym występuje. Niektórzy spamerzy (lub nieświadomi tego autorzy) wstawiają do zdania oderwane od treści i niepoprawne stylistycznie anchory typu „promocja pozycjonowanie www” Bardzo często taki anchor jest przez moderatora usuwany, rzadziej zmieniany na poprawny typu „promocja stron www” czy „pozycjonowanie stron internetowych”.

b. Drugim ważnym czynnikiem jest to, aby linkowana przez nas strona była powiązana tematycznie zarówno z artykułem, z którego linkujemy, jak i anchorem. Jeśli promowana strona jest o polskiej kuchni, my piszemy artykuł o czołgach, a anchorem kierującym na naszą stronę jest „serwer www”, taki link (jeśli zostanie zaakceptowany przez moderatora) nie przyniesie nam praktycznie żadnych korzyści (jeśli w ogóle przyniesie nam korzyści)

c. Strona, którą linkujemy, musi działać. Jeśli nie będzie, moderator serwisu może nie umieścić artykułu lub usunąć z niego link.

9) Pamiętaj, że jeśli linkujesz do konkretnego adresu, tylko jeden, zazwyczaj pierwszy w kodzie strony link (a tym samym anchor), ma znaczenie. Dlatego staraj się podlinkowywać świadomie i nie linkować kilkukrotnie z jednego artykułu tego samego adresu

10) Jeśli masz możliwość edycji adresu artykułu – stwórz adres zawierający w sobie słowa kluczowe (najlepiej tytuł bez polskich liter, poszczególne słowa oddzielone myślnikiem) „-„

11) Po publikacji artykułu, podlinkuj go z innej strony lub serwisu www. Po pierwsze ułatwi to indeksację artykułu przez roboty Google, a po drugie zwiększy „moc” artykułu i linków w nim zawartych.

Do podlinkowania artykułu możesz wykorzystać:

a. Inne serwisy umożliwiające umieszczanie własnych artykułów z linkami (Porady24.org, e-poradnik.net )

b. Serwisy do promowania, „wykopywania” i dzielenia się ciekawymi stronami z innymi użytkownikami (kciuk.pl, wykop.pl, elefanta.pl)

c. Mikroblogi (blip, twitter)

d. I oczywiście największy serwis społecznościowy na świecie – Facebook. W niektórych serwisach (np. Wieszak.Net) przy każdym artykule znajdziemy facebookową ikonkę lubię to. Jeśli jesteś zarejestrowanym użytkownikiem Facebooka i klikniesz w tą ikonkę, na twojej tablicy w Facebook’u pojawi się informacja. o tym, że lubisz ten artykuł z odnośnikiem do Tego artykułu.

12) Czytaj regulamin serwisu, w którym chcesz zamieścić artykuł promujący – niektóre serwisy mają ograniczenia związane z minimalną liczbą znaków lub maksymalną liczbą linków wychodzących.

Oczywiście konkurencja nie śpi i już korzysta z naszych porad 🙂 , ale aby nie dać się jej wyprzedzić, a nawet ją przegonić, powinniśmy się stosować do tych wskazówek dotyczących pisania artykułów.